Prvá – a pravdepodobne najdôležitejšia – vec, na ktorú by ste pri navrhovaní domácej kancelárie mali myslieť, je dobré miesto. Zvážte svoj pracovný štýl a charakter svojej práce, ako aj potreby ľudí, s ktorými žijete.
Ak je všaj práca osamelá a vyžaduje si ticho a súkromie, kanceláriu si zariaďte v:
- záhrade (pri dobrom počasí)
- garáži
- podkroví
Na druhej strane, ak musíte dohliadať na deti, vytvorte si home office v blízkosti kuchyne alebo obývačky.
Ak jednoducho nemáte priestor inde, rohy v spálni alebo v obývačke môžu byť taktiež dočasnou náhradou kancelárie.
Dizajn malých domácich kancelárií
Pri navrhovaní home office si položte niekoľko otázok, aby ste spoznali svoje potreby:
- Koľko miesta na stole potrebujete?
- Kde budete ukladať pracovné pomôcky?
- Je pre vás dôležité mať pokoj a pohodu, byť izolovaný od hluku?
- Potrebujete často prístup k súborom, papierom a zložkám? Bude to pre vás mať ich na policiach alebo v zásuvke, či je ich toľko, že potrebujete knižnicu?
- Používate počítač s monitorom – potrebujete zásuvky navyše a podstavce na notebook
1. Správny výber stola
Pri výbere najlepšieho stola pre home office je potrebné zvážiť, koľko miesta máte v miestnosti k dispozícii. Pracovná plocha musí byť dostatočne veľká, aby vyhovovala vášmu prenosnému počítaču alebo počítaču, a zároveň vám poskytuje priestor na zapisovanie poznámok alebo triedenie súborov.
Rohový stôl vám umožní rozdeliť pracovnú stanicu na dve: jednu stranu pre počítač a druhú pre papierovanie.
2. Dokonalá kancelárska stolička či kreslo
Kancelárske stoličky zrejme nie sú vizuálne lákavé, no ak budete sedieť celé hodiny, stolička by mala byť pohodlná. Tiež vám musí poskytovať dostatočnú oporu. Zvážte aj možnosti otáčania a nastavovanie do správnej výšky.
Pohodlná kancelárska stolička je nevyhnutnosťou pre každého. K dispozícii je široká ponuka online, takže je ľahké nájsť niečo, čo je ergonomicky navrhnuté a zároveň sa hodí do štýlu vašej domácnosti.
3. Neporiadok schovajte do zásuvky
Neporiadok je rušivý a bude vás rozptyľovať. Všetky dokumenty uložte tak, aby boli ľahko dostupné.
Do svojej home office si vyberte si úložný priestor, kontajner so zásuvkami či police, ktoré sú funkčné a štýlové a povzbudia vás, aby ste si nechali všetko, kde by malo byť.
4. Majte svoje ciele vždy na očiach
Nástenky sú skvelým spôsobom:
- na vizualizáciu vašich cieľov a úspechov
- na sledovanie konečných termínov a zoznamov úloh
- plánovanie stretnutí
- prípravu To Do Listov
5. Dostatok svetla
Svoj pracovný stôl umiestnite blízko okna, aby ste mali čo najviac denného svetla. Ak pracujete s počítačmi alebo inými obrazovkami, uistite sa, že počas dňa dávate pozor na uhly prirodzeného svetla a vyhýbajte sa oslneniu.
Pomôže vám aj lampa, ktorá je nevyhnutnosťou home office.
7. Chráňte svoju podlahu
Drevené podlahy a parkety môže kancelárska stolička ľahko poškrabať. Oddeľte svoj home office od zbytku miestnosti zaujímavým koberecom alebo behúňom s hladkou textúrou podľa štýlu, ktorý vám vyhovuje.